我的秘密天地

Sunday, June 28, 2009

朋友

这个星期好忙哦。除了要做 ward check,接下来的星期二又是我要做 presentation 的时候了。除此之外,别人说可以没事做到睡觉的 station, 轮到我的时候,会忙到还得带工作回家做。

很高兴的,上个星期跟两个老朋友叙旧了。谈谈以前、说说现在,我们乐在其中。曾经跟一个朋友说到,我和很多以前的朋友失去联络了。我们都感慨,随着学生时代的结束,每个人都有了自己的生活,生活圈子变了,可以交谈的话题也越来越少,结果两个人也渐行渐远。可是我现在觉得,要找到好朋友,真的不容易。所以我告诉自己,我会尽量继续跟好朋友们联络,不管工作怎么忙碌都好。

大概是太忙了,好像逃离现在的生活。昨天晚上,我梦到我突然不工作了,跑到墨尔本去。这算是一种逃避吧?很残忍地,梦醒了,我又要回到这个忙忙碌碌的生活。还好,我并不贪心,虽然不是永恒的快乐,我很享受那短暂的愉悦。跟朋友们的相聚,总是让我很开心。

期待下一次的相遇,我的朋友们!

3 Comments:

  • hey, ur internet/msn get stuffed up again, so i decided to check out ur blog!LOL..
    Ive been dreaming bout going back to aus alot since i came to miri! i think part of me still havent let aus go...LOL!im still living in my own dream,being unrealistic...!
    Anyway,work sucks,js one word!good thing is we get paid,that matters the most!LOL..
    friends are undoubtedly very important, cant imagine life w/out friends seriously!hope all friendships do last forever..
    klar, going off, nites!hv a good day at work...

    By Anonymous CJ, at June 29, 2009 12:56 AM  

  • hmm..
    Quote: "我会尽量继续跟好朋友们联络"
    then we here at Kuching considered 好朋友 or not?
    If yes then u better come to Kuching ASAP haha =p
    Miss u at karaoke session.
    I give u 1 month to come over lalala..

    By Blogger Phiaw, at July 01, 2009 12:42 AM  

  • Kheng Ying! i totally understand bout the "别人说可以没事做到睡觉的 station, 轮到我的时候,会忙到还得带工作回家做". same for me le, altho i don bring work back. haha. but this week im at the lab which is super free, tat's y can on9 during office hrs =P

    u really wanna go back Melb so badly hor, LOL. come kuching la, nearer. n we need more 'kaki' here. miss u, gal..

    By Anonymous Freda, at July 03, 2009 12:04 PM  

Post a Comment

<< Home